DrBonyadi
دکتر مسعود بنیادی
بورد تخصصی گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن
عضو نظام پزشکی کانادا
عضو آکادمی زیبایی آمریکا
عضو انجمن علمی پزشکی لیزری ایران

تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت - PRP

روش درمانی ) PRP  تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت ) یکی از روش های جوانسازی پوست است . این روش باعث فعال شدن تولید کلاژن و در نتیجه کاهش چین و چروک های پوست می شود . پلاکت ها عناصری هستند که بطور طبیعی در داخل خون وجود داشته و در تسریع التیام بافت ها ، کاهش التهاب و درد، افزایش بافت همبندی و افزایش تراکم استخوان ها نقش مهمی ایفا می کنند .

تزریق PRP در مطب انجام می شود و از جمله کاربرد های آن کاهش چین و چروک ها و جوانسازی پوست می باشد . بسیاری از بیمارانی که دارای خط خنده و یا چین و چروک در اطراف چشم ها و پیشانی هستند با تزریق PRP پوست صاف تر و یکنواخت تری پیدا می کنند .

مکانیزم اثر PRPبه اثرات پلاکت ها در بدن باز می گردد . پلاکت ها عناصر خونی هستند که درون پلاسما وجود داشته و وظیفه ی افزایش جریان خون به نقاط آسیب دیده ی بافتی و نیز افزایش تولید کلاژن را بر عهده دارند . با افزایش سن بتدریج تولید کلاژن کاهش یافته و در نتیجه حالت الاستیسیته ی پوست کم می شود . این مساله باعث ایجاد چین و چروک های پوست می شود . با افزایش دادن تعداد پلاکت ها با تزریق PRP ، بدن پلاکت بیشتری برای تولید کلاژن خواهد داشت و افزایش تولید کلاژن باعث از بین رفتن چین و چروک های پوست می شود

روش تزریق PRP به این ترتیب است که ابتدا از بیمار مقدار بسیار کمی ( چند سی سی ) خون گرفته می شود و سپس با استفاده از مواد و ابزار مخصوص ( کیت (PRP  و قرار دادن نمونه در دستگاه سانتریفیوژ ، پلاکت ها از خون جدا شده و به نواحی مورد نظر تزریق می گردند . تزریق PRP معمولا 3 الی 6 بار به فواصل 4 هفته ( و یا تا زمان حصول نتیجه ی مطلوب(  انجام می شود .

در صورت تمایل به انجام مشاوره ی رایگان می توانید با تلفن های 22859098 (021) ویا 22865536 (021) تماس گرفته و یا به آدرس drbonyadi@gmail.com ایمیل بزنید . در جلسه ی مشاوره ، جزئیات روش های مختلف ( شامل مزایا و محدودیت های احتمالی آن ها ) با در نظر گرفتن ویژگی های چهره ی شما تشریح گردیده و تمامی اطلاعات ضروری در اختیارتان قرار داده می شود تا بر مبنای آن ، در مورد مناسب ترین روش برای شما تصمیم گیری شود .